Rampelys: Reality Unfolds 

Skrevet af:

Kunstner(e):

Fotografi/illustration:
Kasper Fladmose
Genrer:

Står du tit og kigger på ængstelighedens halvmåne foran scenen, når du er til et hardcore-show? Ville du ønske, at du brugte flere penge på tandlægeregninger og ny briller? Savner du at have ondt i hele kroppen efter en koncert?
Well, så er der sateme gode nyheder. Danmark har fået et hardcoreband, der spiller op til en moshpit, der virkelig sørger for at få brug for det skattebetalte skadestuesystem. Reality Unfolds står klar og vi hepper på sidelinjen!

Hvem er med i bandet?
Vi er Rógvi Reinert Hermansen på vox, Peter Sandvig (ex-MITE) på Flying V og til tider slapper han også da bass, Matti Sølvberg på trommer og lidt vox og Daniel Sol Egegaard på Flying V. 

Hvad er jeres origin story? Hvordan mødtes I og hvordan opstod musikken?
Matti og Peter mødte hinanden til et show og faldt i snak om burgere og HC. Idéen til et band kom dog først da Matti bookede et HC-show på Basement og så en ung dude lave spinkicks og vindmøller i pitten da Sidestep spillede. Den unge gut var Rógvi og de blev hurtigt venner og idéen til Reality Unfolds startede, da vi alle var enige om, at der manglede et HC-band efter vores smag i Danmark. Senere, efter en en lille snak til et Sunami-show,  fik vi Daniel med på guitar også.

Navnet er tydeligvis taget fra en Trapped Under Ice-sang fordi de er goated.

Hvad er den grundlæggende ide i bandet? Har I et budskab? 
Bringe noget ordentligt hardcore på banen som du kan cirkelsparke din homie i skallen til, spille nogle fede shows og æde en masse snacks, måske endda inspirere andre til at starte et band, lave et zine, booke nogle shows, så der sker noget mere på scenen i Danmark. 

Budskabet er altid fuck racisme, befri Palæstina, hardcore 4 hardcore.

Hvorfor spiller I den type musik, I gør? 
Vi elsker alle hardcore og kan snakke timevis om hvor fede Death Threat er, eller om det bedste riff på Master Killer-pladen, lave diverse top 5-lister over NYHC-bands… Sagt med andre ord er vi bare en flok HC-nørder, der ikke kan lade være.

Hvem har inspireret jer? Både musikalsk og på anden vis.
Alt fra Some Kind of Monster-dokumentaren til Max Burger og alt musik, der er ærligt og som virker oprigtigt.
Bands kan vi nævne tusindvis af og vi lytter også til andet end HC: hip hop, punkrock, Whitney Houston osv. er jo alt sammen med til at inspirere.
Men lige nu, så check Whispers fra Thailand ud.

Hvad gør I/har I gjort for at blive spottet? 
Intet, for at være ærlig… Vi vil kun spille shows, der giver mening for os. 
Hvis vores venner kan lide det, vi laver, er det perfekt, og hvis andre også kan, er det jo bare bonus. Men at blive spottet bekymrer vi os ikke om.

Hvordan klarer man sig som nyt band? Hvilke råd vil I give videre?
Lav et band fordi det er fedt, ikke fordi du vil være kendt.
Spil musik du kan lide, fordi du kan lide det.
Lad være med at være en idiot.
Tag rent faktisk del i din lokale scene og støt op. Ingen gider en bums, der bare sidder hjemme og brokker sig.
Hjælp folk, og ikke kun dem, der kan gøre noget for dig.
Spis flere burgere.
Drik Sisu (færøsk soda, som er epic)
Vær lidt farlig i pitten.
In short – three words: Keep it real.

Hvad vil I gerne opnå? Hvad står på bucketlisten? 
At have det sjovt og spille shows med vores venner. 
Spille i byer, vi ikke har været i før.
At spille et show på en mexikansk restaurant.
Og at undgå at spille på Copenhell.

Hvad er det næste fra jeres hånd?
Ja, nu er demoen jo lige kommet på bandcamp, Spotify osv., og den kommer også ud på kassettebånd udgivet af vores homie Gabriel fra Stockholm på Negative Aggression Records og der kommer en 7” udgave med hjælp fra Danny på Choke Records forhåbentlig i maj/juni.
Vi har allerede et par nye sange i ærmet, så der kommer nok en EP i løbet af året.
Vi arbejder på nogle shows i Sverige/Tyskland/Holland og en tour i Indonesien kommer også på længere sigt, da Matti har familie der. Det virker oplagt da der er en kæmpe hardcore- og punk-scene der.
Vores første show ser pt. ud til at blive i Århus på Headquarters til Northern Aggression d.12 juni, så kom og check det ud.

Click here to display content from bandcamp.com.

Selvtægt er et DIY-magasin om punk og metal.
Vi er drevet som en frivillig forening.

Ansvarshavende redaktør: Hanna Ella Sandvik
Magasinkoordinator: Tobias Holst

Privatlivs-politik

CVR: 44226421